محل فروش خیار سبز بوته ای

خیار سبز بوته ای، از میوه های بسیار پر خاصیت و از طرفی هم سرشار از مواد معدنی است. این میوه دارای آنتی اکسیدان هایی است که باعث جلوگیری از بسیاری از امراض می شود.

در سراسر ایران، مراکز و نمایندگی های بسیار زیادی وجود دارند که به ارائه این محصول و تعدیل بازار می پردازند. از طرفی هم خیار بوته ای، بسیار پرطرفدار است و محل فروش آن همه ساله نیاز بالایی از بازار را براورده می کند.

محل فروش خیار سبز بوته ای

مشخصات خیار سبز بوته ای

مشخصات خیار سبز بوته ای

ما دارای انواع متعددی از خیارها هستیم که در ایران مصرف بالایی دارند و وارد بازارهای جهانی و صادرات می شوند که یکی از آن ها خیار سبز بوته ای است.

اما تهیه کردن این نمونه خیار، در شهر اصفهان امروزه بسیار راحت تر است، چرا که قیمت خیار سبز در شهر اصفهان، از نرخ مطلوبی برخوردار است و مشتریان گوناگونی را هم به خود جذب کرده است و از طرفی هم نسبت به انواع دیگر خیارها، سریع تر به دست مشتریان می رسد.

خیارهای بوته ای، از رشد و تولید بسیار خوبی برخوردارند و نسبت به سایر خیارها، مشتریان بسیار بیش تری دارند و از نظر شکل ظاهری هم بسیار زیبا هستند.

اما انواع و اقسام خیارها و به روش های بسیاری تولید و توزیع می شود. در واقع ما دارای انواع خیارهای زیر هستیم:

  • خیار گلخانه ای
  • خیار بوته ای
  • خیار درختی
  • خیار خاردار
  • خیار برای تهیه خیار شور

اما خیارهای سبز، علاوه بر استان اصفهان در بسیاری از شهرهای دیگر ایران و از جمله شهرهای جنوبی و خشک مثل؛ خوزستان، جيرفت و جنوب استان فارس به وفور تولید می شود.

تولید گلخانه ای این میوه، شرایط را برای رشد بهتر آن بسیار مهیاتر کرده است و باعث شده که تمامی شرایط لازم برای رشد این گیاه فراهم شود و از طرفی هم در هوای سرد و به خصوص شب ها، وسیله ای برای گرم کردن گلخانه تعبیه شود که بوته های خيار به مراتب بهتر رشد کرده و محصولی زودرس تر، مرغوب تر و با فراواني توليد بیش تری ارائه شود.

اما نحوه کشت خیار سبز هم به اینصورت است که پس از انتخاب بذر نحوه کشت را تعیین می کنیم. به طور کلی ما دو راه برای کشت بذر داریم. در واقع ما داری دو راه برای کشت درست بذر این گیاه هستیم، یکی کشت مستقیم و دیگری هم کشت به صورت خزانه ای که به صرفه تر خواهد بود.

برای کاشت خیار باید خاکی غنی از مواد غذایی داشت. ریشه این گیاه یک ساله است و گاهی هم دائمی می باشد. ساقه ای به رنگ سبز روشن دارد که از پوستی نازک برخوردار است. طول بوته ها می تواند گاهی به بیش تر از ۶ متر برسد و نگهداری بوته های آن در گلخانه با پیچاندن آن ها به دور نهال و یا پیچیدن آن‌ ها به دور پیچک ها امکان پذیر است.

آن ها دارای دمبرگ بلند، قطور و آبدار هستند که از نظر گیاه شناسی شفت به شمار می آیند. این نوع از خیارها کاملاً با شرایط کشت در گلخانه سازگار هستند و نیاز به عوامل تلقیح کننده ای ندارند. راندمان محصول آن ها هم بالاست. شما می توانید با هرس و جوان نمودن بوته ها، عمر گیاه خود را چند بار تجدید نمایید و از آن مجدداً بهره برداری داشته باشید.

بهتر است قبل از کاشت این نوع از محصولات، اطلاعاتی از قبیل آمار هواشناسی منطقه و تجربه کشاورزان دیگر داشته باشید. زمان کشت بسیار مهم است؛ چرا که زمان کشت در بهره برداری محصول تاثیر مستقیمی دارد و می‌ تواند در روحیه شما بسیار موثر باشد.

پس از اینکه زمان کشت خود را انتخاب کردید، باید از بذر مناسب و خوبی هم استفاده کنید. اقلیم‌ های خاص بذر، مناسب به خود را دارند.

راهنمای انتخاب خیار سبز بوته ای

از پرطرفدارترین و پر استفاده ترین صیفی جات می توانیم به خیار داشته باشیم. در حال حاضر در غذاهای مختلف و انواع سالادها از خیار استفاده می شود، به همین دلیل همواره خرید بهترین خیار یکی از دغدغه های افراد می‌ باشد. اما خیار بوته ای یکی از بهترین خیارهای موجود در کشور است که در بهترین و محبوب ترین شکل تولید می شود.

در حال حاضر خیارهای موجود در بازار به دو صورت گلخانه ای و یا به صورت آزاد و در مزرعه به تولید می رسند.

مهم ترین ویژگی خیار بوته ای گلخانه ای و عامل تمییز دهنده آن از خیار مزرعه، این است که در صورت نصف کردن این مدل از خیار از وسط، جای بذر دیده می شود و این درحالیست که خود بذر وجود ندارد و دیده نمی شود. اما در خیارهای مزرعه، بذر قابل مشاهده است و کاملا در زیر دندان احساس می شود.

خیارهای بوته ای گلخانه ای نسبت به نوع تولید مزرعه ای آن، بسیار زیباتر و کشیده تر هستند و ظاهری زیبا دارند و رنگ آن ها سبز پررنگ و صاف است. اما بافت در آن ها به حالت ترد و آبکی است.

از طرفی هم خیارهای تولید شده در مزارع، به دلیل اینکه از تماس بیش تری با خاک برخوردار بوده اند، دارای آلودگی های بسیار زیادی اند، که این امر باعث می شود که خیلی از خربدارن رغبت بالایی به خرید خیارهای گلخانه ای داشته باشند.گفته می شود که انواع خیارهای گلخانه ای و مزرعه، از نظر ارزش تغذیه ای تفاوتی با یکدیگر ندارند.

اما برای نگهداری بیش تر از خیار ها بهتر است که آن ها در قسمت خشک یخچال یعنی در قسمت های پایین تر نگهداری شوند که در اینصورت طول عمر آن ها هم بیش تر باشد.

اما از مهم ترین و اصلی ترین فاکتور ها در هنگام خرید خیار، توجه به نوع آن می باشد. خیار ها دارای انواع متعددی هستند. مثل خیار سبز، خیار کدویی، خیار درختی و بوته های خیار که هر کدام از آن ها قیمت متفاوتی دارند. این نمونه از خیار ها دارای سایز بندی و اندازه متنوعی هستند که در قیمت نهایی آن‌ ها تاثیر می گذارد.

نسبت به خیار های قلمی و ریز، خیارهای درشت قیمت ارزان تری دارند. از انواع خیارهای درشت برای تهیه سالاد استفاده می شود. شما می توانید از انواع خیار های ریز و قلمی اصفهان در تهیه ظرف میوه استفاده نمایید. خیارهای ریز بسیار شکیل هستند و از طعم و مزه خوبی برخوردارند، به همین دلیل طرفداران بیش تری نسبت به انواع خیارهای درشت دارند.

یکی از فاکتورهای مهم در قیمت نهایی خیار سالادی بزرگ، هزینه های مربوط به حمل و نقل آن‌ ها می باشد. به اینصورت که خیار اصفهان در خود شهر اصفهان از قیمت کم تری برخوردار اند نسبت به خیار اصفهان در استان گیلان.

نوع کشت خیار هم بسیار مهم است. در واقع خیارهای گلخانه‌ ای دارای روش کشت متفاوتی نسبت به خیار های باغی هستند. معمولاً در تهیه خیار های باغی از مواد شیمیایی کم تری استفاده می شود و بنابراین ارگانیک تر هستند

طبع خیار سبز بوته ای چیست؟

طبع خیار سبز بوته ای چیست؟

مردم ایران علاقه بسیار زیادی دارند که از خیار استفاده کنند، در واقع مردم خیار را در بین میوه ها و یا به صورت سالاد و یا در سر سفره های خود به تنهایی و یا به حالت شور شده استفاده می کنند. اما گزینه های گفته شده، تنها اشاره بسیار کمی از موارد مصرف خیار گلخانه ای در ایران است و این محصول کاربردهای بسیار بیش تری می تواند داشته باشد.

در حال حاضر ما دارای دو نوع خیار از نظر شیوه پرورش هستیم، که یکی از آن ها خیارهایی هستند که فقط در داخل گلخانه رشد داده می شوند، که از آن ها به عنوان خیار پیش رس یاد می شود و گروه دوم هم خیارهایی اند که در محیط آزاد پرورش داده می شوند.

استفاده بسیار مردم از انواع خیارها باعث شده که روش های تولیدی زیادی برای بهره وری از خیار وجود داشته باشد. امروزه خیارهای بوته ای گلخانه ای، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته اند. این مدل از خیارها از سر و شکل بسیار زیبا و قلمی ای برخوردارند و در بین مردم عامه پسندتر هستند.

کنترل کردن شرایط آب و هوایی برای پرورش این مدل از خیارها بسیار راحت تر است و در واقع در هر زمانی با کنترل شرایط خوب، می توان این خیار را تولید کرد. از طرفی هم برای پرورش خیار گل خانه ای سبز بوته ای، نیاز به مصرف آب خیلی کم تری است، چرا که ریشه این خیار درختی، نسبتا سطحی است.

اما این مدل از میوه ها باید دارای خاک سطحی کاملا آماده و غنی از مواد غذایی باشد. ما برای تولید این خیار باید یک برنامه غذایی بسیار خوبی هم داشته باشیم که خیاری با بالاترین تناژ در واحد سطح و با کیفیتی بتوانیم تولید کنیم و به بازار ارائه دهیم.

در طب سنتی به خیار درجه دوم طبع سرد را می دهند، توصیه می شود که حتما ته خیار هم با خیار مصرف شود که این شاید به دلیل مزاج گرم طعم تلخ تع خیار و از طرفی مزاج سرد خیار باشد.

افراد با سردی مزاج باید در مصرف این میوه احتیاط داشته باشند مصلح خیار عسل یا خرما به همراه ادویه جاتی همچون سیاه دانه و یا نعناع می باشد.

اما خیار سبز، از خاصیت بسیاری هم برخوردار است، که از آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بسیار کم کالری بوده و برای رژیم های غذایی استفاده از آن بسیار توصیه می شود.
  • حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی قوی ای است که این امر باعث می شود تا از وجود رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری کند و احتمال سرطان به کم ترین میزان خود برسد.
  • یک سم زدای بسیار قوی ای است و دستگاه گوارش و کبد را در امان نگه می دارد.
  • در تامین آب مورد نیاز بدن بسیار کاربردی است.

شرایط نگهداری خیار سبز بوته ای

خیار گلخانه ای بوته ای، جزۀ گیاهان یکساله است و طول آن به سه متر می رسد. در واقع این گیاه دارای یک پایه است که از بذرهای اصلاح شده و گلخانه ای پارتنوکارپیک بوجود آمده اند.

این مدل از خیار، در روزهای بلند و دماهای بالا می تواند گل دهی داشته باشند و از طرفی هم گل های نر بیش تری نسبت به گل های ماده تولید می کند.

اما در شرایط گلخانه ای، ما در هر فصلی می توانیم به خیار گلخانه ای مجلسی و یا هر میوه ای دست پیدا کنیم، بنابراین فصل خیار گلخانه ای زیاد مشخص نیست، اما در شرایط استاندارد بهترین گزینه برای رشد خیار در فصل های تابستان پاییز و بهار است که ما در این فصول با بیشترین محصولات خیار مواجه هستیم.

مردم نواحی مختلف جهان و از جمله ایران، از انواع خیارها استفاده بسیار زیادی می کنند و از آن در میوه، سالاد، غذا و… بهره می گیرند.

در واقع استفاده بسیار زیاد مردم از انواع خیارها باعث شده که روش های تولیدی زیادی برای انواع خیارها وجود داشته باشد. امروزه خیارها، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته اند. این مدل از خیارها از سر و شکل بسیار زیبایی برخوردارند و در بین مردم عامه پسند تر هستند.

می توان شرایط آب و هوایی را به راحتی برای پرورش این مدل از خیارها کنترل کرد.

از طرفی هم برای پرورش خیار درجه یک صادراتی، نیاز به مصرف آب خیلی کم تری است، چرا که ریشه این خیار درختی، نسبتا سطحی است.

اما این مدل از میوه ها باید دارای خاک سطحی کاملا آماده و غنی از مواد غذایی باشد. ما برای تولید خیار بوته ای باید یک برنامه غذایی بسیار خوبی هم داشته باشیم که خیاری با بالاترین تناژ در واحد سطح و باکیفیتی بتوانیم تولید کنیم و به بازار ارائه دهیم.

عرضه کننده خیار سبز بوته ای

عرضه کننده خیار سبز بوته ای

در سراسر ایران و از طرفی هم استان اصفهان، مراکز عرضه کننده خیار بسیار زیادی وجود دارند که این محصول را به راحتی در اختیار خریداران قرار می دهند و افراد بدون هیچ گونه دغدغه ای می توانند این محصول را تعیین کنند.

اگر هم افرادی قصد دارند که این محصول را به صورت عمده تهیه کنند، می توانند محصول خود را مستقیم از کشاورز یا گلخانه دار دریافت نمایند، که به طبع سود بیش تری هم خواهند کرد.

بازار خرید خیار سبز بوته ای

علاوه بر این شهر ورامین یکی از شهرهای پیشگام در تولید خیار گلخانه ای عمده است و همه ساله افراد زیادی برای خرید خیار سبز بوته ای به این شهر مراجعه می کنند.

در واقع شهر ورامین، محصول خود را به منظور فروش خیار گلخانه ای به شهرهای مختلف کشور ارسال می کند. اما برای خرید مستقیم و بدون واسطه این خیار، می توانیم به گلخانه های موجود در این شهر مراجعه کنیم که در این صورت خرید برای ما بسیار به صرفه تر خواهد بود و با صرف هزینه ی کم تری می توانیم به رفع نیاز خود بپردازیم.

مراکز پخش خیار سبز بوته ای

مراکز پخش خیار سبز بوته ای

خیارهای بوته ای همیشه مورد نیاز بوده اند و در واقع ظرف میوه بدون خیار، رنگ و بوی خوبی به خود نخواهد گرفت.

به دلیل استفاده بسیار زیاد مردم از این میوه، مراکز پخش خیار سبز بسیاری وجود دارند که خرید خیار را برای افراد راحت تر کرده اند و مردم همواره و بدون هیچگونه دغدغه ای می توانند محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

قیمت انواع خیارها هم با توجه به نوع خریداری شده و فصلی که ما رغبت به خرید آن داریم، می تواند متفاوت باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما