قیمت خرید سیر خشک آفتابی

سیر خشک آفتابی از پر مصرف‌ترین انواع سیر محسوب می‌شود که با توجه به طعم و عطر خاص و فوق العاده‌ای که دارد در بسیاری از غذا‌ها و میان وعده‌ها استفاده شده و به دلیل روند طبیعی و سالمی که طی می‌کند طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است و با وجود خواص و کیفیتی که دارد قیمتی بسیار مناسب دارد و بخشی از این سیر خشک ارزان به کشور‌های دیگر صادر می‌شود که سیر خشک صادراتی بسیار درشت و کیفیتی بسیار بالا دارند که مصرف آن ایمنی بدن را بشدت بالا برده و به نوعی تضمین کننده سلامت بدن خواهد بود.

قیمت خرید سیر خشک آفتابی

مشخصات سیر خشک آفتابی

مشخصات سیر خشک آفتابی سیر خشک آفتابی را به روش‌های بسیار مختلف تهیه می‌کنند که هر کدام کاربرد و خواص خود را دارد و از آن در خوراکی‌ها و تهیه غذا‌های گوناگون به عنوان یک ادویه طعم دهنده و خوش عطر استفاده می‌کنند. این سیر خشک نیز همانند انواع دیگر سیر بوی زهم غذا‌ها را گرفته و با طبع گرمی که دارد، سردی غذا‌هایی مانند ماهی، برخی از انواع گوشت و غیره را گرفته و از بروز عوارض سردی بدن پیشگیری می‌کند.

همچنین سیر خشک آفتابی دارای انواع مختلفی از جمله سیر خشک پرک شده، سیر خشک خلالی و سیر خشک سیاه و سیر خشک آسیاب شده می‌باشد که هر کدام را با توجه به نوع مصرف می‌توان استفاده کرد. به عنوان مثال از سیر خشک آسیاب شده در غذاهایی به کار برده می‌شود که قصد نشون دادن سیر را به صورت واضح نداریم و فقط می‌خواهیم غذایمان طعم و بوی آن را بگیرد که این مورد در تهیه گوشت چرخ کرده و گرفتن بوی زهم گوشت بسیار کاربرد دارد و طعم گوشت را نیز بسیار خوب می‌کند و یا در غذاهایی مانند ماهی و مرغ شکم پر، می‌توان از سیر خلالی یا پرک شده استفاده کرد. برخی از این مصارف نیز سلیقه‌ای بوده و به ترجیح افراد بستگی دارد که چه نوع سیری استفاده کنند.

این سیر را به طور معمول به روش کاملاً طبیعی و بدون دخالت دست و ابزارات دیگر خشک بر زیر نور خورشید خشک می‌کنند که در بسیاری از کارخانجات و عطاری‌ها، به دلیل تولیدات انبوه و زمان‌بر بودن روند خشک شدن آن، به صورت دستگاهی و با روش‌های صنعتی خشک می‌کنند که آن نیز تقریباً کیفیت خوبی دارد؛ امّا نمی‌توانیم خواص و کیفیت آن را با روش سنتی و آفتابی قیاس کنیم.

بررسی کیفیت سیر خشک آفتابی

سیر خشک آفتابی نیز دارای مرغوبیت و کیفیت متفاوتی می‌باشد که بر اساس مواردی مانند میزان خالص بودن، شکل، رنگ، اندازه، بو و غیره، آن را دسته بندی و رتبه بندی می‌کنند که در این بخش به بررسی نکات یک سیر خشک با کیفیت و مناسب می‌پردازیم تا بتوانید انتخابی صحیح‌تر و مناسب‌تر در این امر داشته باشید.

خلوص: از آنجایی که پودر سیر خشک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزء پر فروش‌ترین ادویه‌های موجود در بازار است، بسیاری از سودجویان با ترکیب مواد مشابه مانند نشاسته، آن را در بازار عرضه می‌کنند که تشخیص آن بسیار دشوار است و جهت جلوگیری از این موارد باید از مراکز معتبر خریداری کنیم تا از خلوص آن مطمئین شویم.

شکل و رنگ: یکی دیگر از مواردی که نشان‌دهنده کیفیت سیر خشک است، شکل و رنگ ظاهری آن است. رنگ سیر در اغلب موارد سفید است و تنها در سیر سیاه شاهد رنگ تیره آن هستیم. زمانی که سیر تازه را خشک می‌کنیم، رنگ سیر از سفید به طیف قهوه‌ای کمرنگ تغییر رنگ می‌دهد. همچنین باید توجه داشته باشیم تا سیر دارای رطوبت و خیسی نباشد؛ چرا که موجب عمر کوتاه سیر و فاسد شدن آن می‌شود.

بو و طعم: یکی از راه‌های تشخیص کیفیت و خلوص سیر، در بو و طعم آن می‌باشد که در هنگام استشمام سیر خشک، باید دقت کنیم که حجم سیر با بوی آن تطابق داشته باشد و از طرفی تماماً مزه سیر داده و طعم نشاسته و یا موارد دیگر نداشته باشد.

اندازه: سایز سیر در پودر سیر مشخص نمی‌باشد و نمی‌توانیم از روی اندازه کیفیت آن را تشخیص دهیم؛ امّا در سیر خشک خلالی و سیر خشک پرک، کاملاً قابل تشخیص است و سیر خشک درشت و سالم دارای مرغوبیت بیشتری نسبت به سیر‌های کوچک و دارای پارگی می‌باشد.

ارزش غذایی سیر خشک

ارزش غذایی سیر خشک سیر خشک علاوه بر طعم و بوی فوق العاده‌ای که دارد، ارزش غذایی خوراک ما را نیز افزایش داده و با خواص بی‌نظیری که در سلامت روح و جسم انسان دارد، می‌تواند به عنوان یک داروی درمانی و طبیعی نیز استفاده شود و بدن ما را از باکتری‌های مضر و بیماری‌ها رها سازد تا بدنی قوی و ایمن داشته باشیم. در این بخش به ارزش غذایی سیر خشک و خواص درمانی آن می‌پردازیم تا بدانید که این ادویه کوچک و مغذی چگونه و بر چه قسمت‌هایی از بدن ما می‌تواند تأثیر بگذارد.

در ابتدا میزان کالری و ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سیر را شرح می‌دهیم و سپس کارایی هر کدام از این مواد و فواید آن بر روی بدن را توضیح خواهیم داد. به طور کلی هر صد گرم سیر حدود 149 کیلو کالری دارد که از این میزان 33.06 گرم را کربوهیدرات‌ها ت و 6.03 گرم آن را پروتئین‌ها شکیل داده‌اند. همچنین دارای مقادیر زیادی آب، فیبر، قند و کلسترول می‌باشند و تنها 0.50 گرم چربی در سیر وجود دارد که از مزایای آن محسوب می‌شود. آب موجود در سیر نیز، در هنگام خشک کردن از بین رفته و از 58.58 به پایین تر از 10 می‌رسد.

از ویتامین‌های موجود در سیر می‌توان به ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین گروه B (تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، کولین، پانتوتنیک اسید، فولات، ویتامین B6، ویتامین B12) اشاره کرد. همچنین مواد معدنی موجود در سیر خشک شامل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیم می‌باشد که در این میان پتاسیم با 401 میلی گرم و کلسیم با 181 میلی گرم بیشترین املاح را در سیر به خود اختصاص می‌دهند.

این میزان کالری‌ و خواص در هنگام تفت دادن و پختن بسیار بیشتر شده و متخصصین میزان افزایش آن را حدوداً چهار برابر می‌دانند؛ پس بهتر است سیر خشک شده اندکی تفت داده و به صورت پخته شده آن را میل کنید. همچنین باید توجه داشته باشیم که طبع سیر کاملا گرم و خشک است و بهتر است در کنار غذا‌هایی با طبع سرد استفاده شود؛ زیرا غذا‌های گرم و خشک به همراه سیر می‌تواند میزان گرمی بدن را افزایش داده و سبب خارش و التهابات پوستی شود.

حال که با میزان مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیر خشک آشنا شدیم؛ بهتر است بدانیم که این سیر با این ارزش غذایی بسیار بالا در چه قسمت‌هایی از بدن بیشترین فواید را دارد و در درمان چه بیماری‌هایی می‌توان از آن بهره گرفت و به روند بهبودی کمک کرد.

پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی: حجم بسیار بالای پتاسیم و سدیم موجود در سیر، سبب می‌شود تا با کنترل میزان کلسترول و افزایش گردش خون، عملکرد قلب و عروق بهتر شود و اسپاسم‌ها و گرفتگی‌های آن را آزاد کند. برای پیشگیری از سکته و ایست قلبی بهتر است سیر را در برنامه غذاییتان داشته باشید و به صورت پودری بر روی غذاهای خود بریزید و میل کنید.

تقویت استخوان‌ها: همچنین کلسیم بالای سیر، از بروز بیماری‌هایی نظیر نرمی و پوکی استخوان، راشیتیسم و شکستگی‌ها و جراحات بدن پیشگیری کرده و در صورت بروز این بیماری‌ها به طرز معجزه‌آمیزی روند بهبودی را تسریع کرده و تا حد زیادی به درمان آن کمک می‌کند.

کاهش فشار خون: افرادی که دچار فشار خون اعم از ژنتیکی، عصبی و یا هر نوعی می‌باشند، می‌توانند با مصرف سیر فشار خون خود را پایین بیاورند. حتی استشمام سیر نیز توانایی کاهش فشار خون را دارد. افرادی که فشار طبیعی و یا دچار کاهش فشار خون می‌باشند، باید آن را با احتیاط بیشتری استفاده کنند و از زیاده روی در مصرف کن اجتناب کنند.

سرماخوردگی: سیر خشک با دارا بودن آنتی اکسیدان‌های بسیار فراوان، می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. همچنین توانایی بسیار بالایی در دفع سموم بدن و پاکسازی تمام قسمت‌ها اعم از کبد، کلبه، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش دارا می‌باشد که به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا‌های سخت بسیار کمک کرده و عفونت‌های موجود در بدن را از بین می‌برد.

مشکلات روحی و روانی: این محصول به دلیل دارا بودن میزان بالای کلسیم و ویتامین‌های فراوانش بخصوص ویتامین گروه ب، در درمان بسیاری از بیماری‌های روحی مانند استرس، تنش‌های روحی و افسردگی‌های حاد و مزمن کمک کننده بوده و می‌تواند از بروز این بیماری‌ها به نحو احسن جلوگیری کند.

روش تهیه سیر خشک

روش تهیه سیر خشک تقریباً در انواع مختلف مشابه می‌باشد و به طور معمول به روشی طبیعی انجام می‌گیرد؛ امّا در هر مرحله دارای نکاتی خاص و قابل توجه می‌باشد که در صورت عدم رعایت آن، طول عمر مصرف آن کاهش پیدا کرده و غیر قابل استفاده می‌شود.

مرحله اول باید سیر‌ها را بر طبق نوعی که می‌خواهیم جداسازی و تقسیم بندی کنیم. از سیر‌های درشت برای سیر خلالی و پرک و از سیر‌های ریز و کوچک در جهت آسیاب کردن و پودر شدن استفاده می‌شود.

سپس نوبت به پوست کندن سیر‌های تازه و مرغوب می‌رسد که در این مرحله دو روش وجود دارد تا بتوانیم به سادگی پوست آن را جدا کنیم. در روش اول می‌توانیم سیر را در ظرف آب قرار دهیم و یا سینک ظرفشویی را کامل آب کنیم و سیر‌ها را درون آن بیاندازیم. پوست سیر پس از برخورد با آب نرم شده و به راحتی جدا می‌شود. در روش دوم می‌توانیم سیر‌ها را در یک ظرف در دار و یا قوطی قرار دهیم و آن را حسابی تکان بدهیم. پوست سیر در اثر فشار ضربات جدا شده و می‌توانیم سیر‌های پوست کنده را از قوطی خارج کنیم.

بعد از جداسازی پوست سیر، آن را به صورت دلخواه برش می‌زنیم که در این قسمت باید برای سیر‌های خلالی از برش‌های نازک عمودی و برای سیر‌های پرک از برش‎‌های حلقه‌ای استفاده شود و در جهت تهیه پودر سیر می‌توانیم آن را به صورت دلخواه در قطعات کوچک برش بزنیم. توجه داشته باشید که هر چقدر از برش‌های نازک‌تر و کوچک‌تر استفاده کنیم، سیر ما زودتر و با کیفیت بهتری خشک می‌شود.

پس از آن سیر‌ها را در یک سینی و یا ظرف مخصوص آلومینیومی قرار داده و در معرض نور خورشید می‌گذاریم. بهتر است مکان انتخابی ما در معرض گردش هوا باشد و از طرفی حشرات موذی به آن نفوذ نکنند. در برخی از مکان‌ها سیر را در یک توری قرار داده و به دیوار آویزان می‌کنند. به این ترتیب سیر خشک آفتابی شما آماده است و اگر قصد پودر کردن آن را دارید، می‌توانید با آسیاب و یا غذاساز آن را پودر کرده و در مکانی خشک نگهداری کنید.

بازار فروش سیر خشک آفتابی

بازار فروش سیر خشک آفتابی فروش سیر خشک آفتابی بسیار مورد توجه عموم مردم واقع شده و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از مواد ارگانیک و طبیعی در غذا‌های خود استفاده کنند. این سیر خشک به دلیل اینکه از مرحله اول تا مرحله پایانی به صورت کاملاً طبیعی به دست آمده و مضرات کم‌تری نسبت به روش‌های صنعتی و دستگاه‌ها دارد، طرفداران بیشتری دارد و بازار فروش بسیار خوبی را در بر گرفته است؛ به گونه‌ای که در اکثر عطاری‌ها، دارو‌خانه‌های طب سنتی و سوپر مارکت‌ها به وفور می‌توان آن را پیدا و خریداری کرد و از خواص فوق‌العاده این محصول در طبخ غذا‌ها و میان وعده‌ها استفاده کرد تا بدنی سالم‌ و ایمن داشته باشیم.

توزیع کننده سیر خشک آفتابی

بهترین راه خرید سیر خشک مطمئن و خالص مراجعه به تولیدکنندگان اصلی این محصول می‌باشد که دارای تجربه و سابقه فعالیت خوب در این حرفه هستند. این مجموعه با تولید سیر با کیفیت و مرغوب، بخشی از این تولیدات خود را به انواع مختلف سیر خشک آفتابی تبدیل کرده و آن را در مراکز فروش توزیع می‌کند که با توجه به رضایت مصرف کنندگان توانسته ایم تنوع و حجم این محصولات را توسعه و گسترش دهیم و امروزه به یکی از قطب‌های اصلی فروش و توزیع سیر خشک در کشور تبدیل شویم و داروخانه‌ها، عطاری‌ها و مراکز فروش می‌توانند سیر خشک عمده را با شرایطی عالی و قیمتی مناسب از ما خریداری کنند و در مراکز خود به فروش برسانند.

عرضه مستقیم سیر خشک آفتابی

عرضه مستقیم سیر خشک آفتابی در حال حاضر این امکان فراهم شده است تا بتوانیم با حذف واسطه‌های این حرفه و عرضه سیر خشک به صورت مستقیم، قیمت آن را ثابت نگه داشته و با خریداران با پرداخت هزینه کم‌تر ،سیر خشک آفتابی را با کیفتی عالی تهیه کنند. همچنین این شرکت عرضه کننده انواع فلفل دلمه‌ای، سیر، خیار، گوجه و بادمجان در سطح عمده می‌باشد و خریداران می‌توانند از طریق ثبت سفارش خود در سایت و یا دیگر راه‌های ارتباطی مانند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و شماره‌های قرار گرفته در سایت، محصولات ما را به قیمتی استثنایی و کیفیتی عالی خریداری کنند.

2

  1. سلام ارسالتون به شهرستان چند روز کاری طول میکشه؟؟ و اینکه بازدید حضوری از محصولم دارین؟؟

    • سلام همراه گرامی
      لطفا فرم مشاوره موجود در سایت را تکمیل نمایید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما